niedziela, 26 czerwca 2016

Wszystko o ,,Igrzyskach Śmierci''

Witam Wszystkich!!!
Postanowiłam napisać Bardzo długiego posta.
Nie chciałam dodawać recenzji osobno z każdego tomu książek, lecz wyrazić swoją opinie na ich temat w jednym, dłuższym poście.
Pojawi się tu też moja opinia na temat ekranizacji jak i mały bonus, ale o tym pod koniec.
Może zaczniemy od samego początku czyli od książek.

1. Igrzyska Śmierci


Pewnie nie ma takiej osoby, która nie wiedziałaby o czym są Igrzyska Śmierci. Ale dla tych, którzy nie wiedzą albo się jeszcze wahają z zapoznaniem się z treścią mam małe wprowadzenie.

''Igrzyska Śmierci'', top pierwszy bestsellerowej trylogii Suzanne Collins, to opowieść o świecie Panem rządzonym przez okrutne władze, w którym co roku dwójka nastolatków z każdego z dwunastu dystryktów wyrusza na Głodowe Igrzyska, by stoczyć walkę na śmierć i życie. Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny - musi troszczyć się, by zapewnić byt młodszej siostrze i chorej matce, a już to zasługuje na miano prawdziwej walki o przetrwanie.

CAŁY ŚWIAT BĘDZIE PATRZYŁ!!!
Igrzyska nie są po prostu kolejną serią dla nastolatków. Aby ja przeczytać oraz w szczególności zrozumieć niektóre bardziej skomplikowane zachowanie bohaterów. Autorka genialnie opisuje wizję przyszłości całkowicie zdominowanej przez media.
Wiele razy spotykałam się z opiniami, że główna bohaterka czyli Katniss jest samolubna, zapatrzona tylko i wyłącznie w siebie, nie słucha innych i zawsze musi postawić na swoim.
Według mnie jest ona odważna, dzięki niej zaczęłam inaczej patrzeć na świat. Katniss jest dla mnie bohaterką i jest pod wielkim wrażeniem jej wyczynów. 

2. W pierścieniu ognia  

Głodowe Igrzyska wbrew przewidywaniom wygrywa szesnastoletnia Katniss. Wraz z nią po raz pierwszy w dziejach Kapitolu wygrywa drugi trybut- Peeta Mellark, z którym Katniss stanowiła na arenie parę. Po powrocie do Dwunastego Dystryktu sprawy się komplikują- postawa Katniss podczas Igrzysk bardzo nie spodobała się władzom. Komplikuje się także jej życie osobiste- Katniss niełatwo się teraz rozeznać we własnych uczuciach. Polubiła Peetę, ale przecież jest jeszcze Gale- bliski przyjaciel.
Tymczasem jednak Katniss i Peeta muszą wziąć udział w odbywającym się po każdych igrzyskach Turnee Zwycięzców i odwiedzić wszystkie dystrykty. Ta podróż uświadamia im, że są ludzie skłonni zbuntować się przeciwko okrucieństwu władzy.

Książka jest wciągająca, zaskakująca i nie można się od niej oderwać.
Jest jednak w pewnym stopniu trochę gorsza od pierwszej części.
W tej części widzimy znaczną zmianę głównej bohaterki. Z dziewczyny rozważnej i nie ukazującej uczuć staje się bardziej pewna siebie i zaczyna rozumieć, że Peeta znaczy dla niej coś więcej...

3. Kosogłos

Katniss po ciężkich przeżyciach na arenie przebywa z matką, Prim i przyjaciółmi w Trzynastce, dystrykcie, który szykuje się do rozprawy z Kapitolem. Katniss. mimo początkowej niechęci, decyduje się zostać Kosogłosem - symbolem rewolucji przeciwko Kapitolowi.

Książka zaskakuje biegiem akcji jeszcze bardziej niż dwa poprzednie tomy.
Wiele osób uważa, że trzeci tom jest nużący i brak w nim zwrotów akcji. W pewnym stopniu się z tym zgodzę.
Koniec powieści jest po protu prawdziwy i chwytający czytelnika za serce.
Długo po przeczytaniu nie mogłam przestać myśleć o tym zakończeniu.

~~~

Po przeczytaniu trylogii jednocześnie chciałam krzyczeć, płakać i się śmiać. Koniec końców ta historia skończyła się dobrze ale pewne momenty wycisnęły ze mnie łzy.
Chciałabym bardzo podziękować Suzanne Collins, za to że stworzyła coś tak wspaniałego, za co co budzi we mnie tyle emocji.
Jeszcze raz bardzo DZIĘKUJE ♥
~~~
Od razu po przeczytaniu książek zabrałam się za oglądanie filmów.
I nie rozczarowałam się na nich tak jak podejrzewałam.
Filmy były genialne ale niestety troszkę gorsze niż książki.
Z filmowych adaptacji tych powieści najbardziej spodobała mi się część pierwsza a według mnie najsłabszą był Kosogłos część 1


A Wam która książka lub film najbardziej się podobał?
Jeśli jeszcze nie zapoznałeś się z tą historią to nie czekaj tylko czytaj ;)
Co Wam się podobało najbardziej a co wkurzyło?


Powiem Wam jedno:
Książki jak i filmy są FANTASTYCZNE!
I SĄ GODNE POLECENIE!


Dziękuje za przeczytanie!!!
Do następnego posta.
Pisała Wasza KasiaŻ10!!!

PS. W końcu WAKACJE!
Macie jakieś plany!
Mam nadzieję, że teraz posty na blogu będą si ę pojawiać częściej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz